نگاهی گذرا به تاریخچه و مسابقات رالی در ایران
 
مسابقات اتومبیل رانی
عـکس ها،فیلم ها،قوانین و... راجبع رالی و مسابقات اتومبیل رانی

- کانون جهانگردی در سال 1314 تاسیس و از همان سال (1935 میلادی ) به عضویت دو سازمان بین المللی (FIA) و (AIT) اتحادیه بین المللی جهانگردی مستقر در ژنو و فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی مستقر در پاریس درآمد .
کانون از همان سال فعالیت های خود را در سطح جهانی آغاز نمود و امروزه با مدارک بین المللی صادره از کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران دروازه همه کشورها به روی رانندگان و اتومبیل های سواری و تجاری اتباع ایران باز است – کانون تنها سازمان بین المللی غیر انتفاعی است که خدمات جهانگردی و اتومبیلرانی را در ایران ارائه می نماید.
2-فدراسیون بین المللی اتومبیل (FIA) : این فدراسیون در سال 1902 در هامبورگ به صورت اتحادیه کل اتومبیل ها که بعدها بصورت اتحادیه بین المللی کلوپ های اتومبیل در سال 1906 شناخته شد تاسیس گردید اساسنامه آن طی سالهای مختلف تغییر کرده تا بصورت فعلی درآمد در حال حاضر مقر آن در پاریس می باشد هدف از تاسیس فدراسیون بین المللی اتومبیل توسعه و ترتیب حرکت , گردش و یا عبور و مرور وسایل نقلیه جاده ای در تمام کشورها کمک به حل مسایل روزانه آمد و شد اتومبیل رانان ترتیب و گسترش مسابقات اتومبیلرانی , حل مسایل فنی و عملیاتی مربوط به وسایل نقلیه موتوری و حفظ منافع اتومبیل رانان می باشد .


  منبع:کانون جهــــــــــــــان گردی



نظرات شما عزیزان:


           
شنبه 2 بهمن 1389برچسب:, :: 19:36
عرفان گنج خانلو

درباره وبلاگ


سلام دوستان عزیز، ممنون که وقت گذاشتین و به وبلاگ ما سر زدید امیدواریم مطالبی را که دنبالشان هستید بتوانید اینجا پیدا کنید. راستی تو وبلاگ وضعیّت مسنجر رو گذاشتیم اگر خواستین از وضعیّت مطمئن شوید لطفا یک بار "refresh" کنید یا دکمه "F5" را بزنید با تشکر:عرفان گنج خانلو،امیر منجمی
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مسابقات اتومبیل رانی و آدرس iranrally.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 1121
بازدید کل : 220737
تعداد مطالب : 114
تعداد نظرات : 37
تعداد آنلاین : 1


http://iranrally.loxblog.com/fs/mouse/003.gif
http://www.irupload.ir/images/11xs35hecnffiaqgodgy.gif < language="" type="text/" ="http://www.tabadol12.com/engine/source.php">